WARSZTATY Z PROGRAMOWANIA W JAVASCRIPT

  1. Podstawy (1)
    • Edytor: Notepad++, Atom, Brackets, Sublime; podstawowe skróty klawiszowe
    • Narzędzia deweloperskie przeglądarki: Chrome, Firefox
  2. Prosty kalkulator (1-4)
    • HTML: struktura pliku HTML, obowiązkowe elementy
    • HTML: linki, tabele
    • JS: umieszczanie skryptów
    • JS: obiekt dokumenty
    • JS: funkcje
    • JS: zdarzenia
    • JS: zmienne, stałe
    • JS: funkcje matematyczne
  3. Gra w wisielca (5-9)
    • HTML: kodowanie znaków
    • HTML: obrazy
    • JS: liczby losowe
    • JS: śledzenie klawiatury
    • JS: instrukcje warunkowe
    • JS: struktury danych (tablice)
    • JS: pętle, forEach
  4. Lista zakupów (10-15)
    • HTML: paragrafy, nagłówki, listy
    • HTML: proste formularze
    • JS: struktury danych (obiekty)
    • CSS: umieszczanie styli
    • CSS: selektory, id / class / tag
    • CSS: kolory, kolorowanie
    • CSS: model pudełkowy, kaskadowość
  5. Gra w tenisa (16-21)
    • HTML: div, span
    • CSS: obrazy w tle
    • CSS: pozycjonowanie
    • JS: animacje: Interval, Timeout, requestAnimationFrame
    • JS: śledzenie myszy
  6. Integracja z API (22-26)
    • REST: methody HTTP, nagłówki
    • REST (GET): The Cat API, The Dog API
    • REST (POST): https://httpbin.org
    • REST: https://openweathermap.org
    • JS: JSON
    • JS: XMLHttpRequest, Fetch
  7. Gra w kółko i krzyżyk (27-30)
    • HTML: canvas
    • JS: grafika 2D

15 spotkań po 4 godziny lekcyjne